به مرجع اموزشی و تفریحی دوستـــان خوش امدید لطفا نظر دهید باتشکر اموزش نصب windows 7 (راحت و اسان)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به مرجع اموزشی و تفریحی دوستــــــــان خوش امدید امیدوارم لحظات خوب رو داشته باشید هر گونه سوال هاتون رو از قسمت نظرات پاسخ می دهم

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرجع اموزشی و تفریحی دوستان و آدرس 2stan2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 405
بازدید کل : 11281
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 9
:: کل نظرات : 10

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 4
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 405
:: بازدید سال : 752
:: بازدید کلی : 11281

RSS

Powered By
loxblog.Com

✽ موزشی و تفریحی و سرگرمی✽2stan2

اموزش نصب windows 7 (راحت و اسان)
دو شنبه 13 مرداد 1393 ساعت 16:17 | بازدید : 1788 | نوشته ‌شده به دست love❤。 | ( نظرات )

 

اموزش نصب windows 7 (راحت و اسان)

 

 

اگر برای اولین بار ویندوز 7 رو نصب می کنید باید یه سری از موارد مد نظر باشه

  • پردازنده ای CPU باقدرت دست کم 1 گیگاهرتز 32 و 64 بیتی
  • 1 گیگابایت سیستم RAM
  • 16گیگابایت فضای مورد نیاز برای ذخیره در هارد دیسک
  • کارت گرافیکی باقدرت دست کم 128 مگابایت
  • درایو نوری DVD

نگارش ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی را نصب کنم؟

در این گام تصمیم با  شماست که بخواهید کدام سیستم(  ۳۲ یا ۶۴ بیتی )را نصب نماید. برخی از دیسک های نصب و راه اندازی ویندوز ۷  شامل هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی از ویندوز ۷ است. در واقع، نسخه ۶۴ بیتی ویندوز۷  مقدار زیادی از حافظه سیستم (RAM) را به طور موثرتر از سیستم های ۳۲ بیتی به کار میگیرد. بنابراین اگر سیستم شما دارای ۳ گیگا بایت حافظه رم  می باشد نصب  نسخه  ۶۴ بیتی میتواند بهترین انتخاب باشد.  بیشتر برنامه های طراحی شده برای نسخه های ۳۲ بیتی در نسخه ۶۴ بیتی نیز به درستی کار می کنند. و اگر با برخی از نرم افزارها  مشکل داشتید می توانید از گزینه XP Mode استفاده کنید.

 

 

آغاز نصب ویندوز هفت

ابتدا DVD ویندوز هفت را درون درایو دی وی دی سیستم قرار دهید. سپس کامپیوتر را خاموش و دوباره روشن کنید. و رایانه را با DVD راه اندازی کنید. راه اندازی رایانه با DVD به آن معناست که کامپیوتر شما با فایلهای درون دیسک DVD اجرا شود و از هارد استفاده نکند. برای انجام این کار باید وارد setup مادربرد شده و بوت (boot)سیستم را از هارد به درایو DVD تغییر دهید . این کار در مادربردهای  گوناگون متفاوت است ولی  به احتمال زیاد بعد از دوباره روشن کردن سیستم با نگه داشتن دکمه Delete پنجره تنظیم بوت سیستم نمایان شود. در این پنجره به دنبال گزینه boot بگردید و آن را به DVD-R/W Drive  تغییر دهید. در مادر برد های شرکت گیگا بایت با فشردن دکمه F12 می توانید به راحتی بوت شدن سیستم را تغییر دهید. در بسیاری از مادربردها بعد از قرار دادن DVD  و روشن کردن سیستم و پیش از راه اندازی با هارد از شما در مورد راه اندازی با DVD سوال می شود(Press any key to boot from CD) در این حالت با فشردن یکی از دکمه های صفحه کلید،(هر دکمه ای) سیستم  با DVD نصب ویندوز راه اندازی خواهد شد.

install win7 s1 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

پس از اینکه سیستم دی وی دی را برای نصب ویندوز شناسایی نمود صفحه بالا نمایش داده می شود و فایلهای نصب را از درون DVD اجرا می کند.

 

install win7 s2 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

و در گام بعدی صفحه شروع ویندوز، نمایش داده می شود.

 

install win7 s3 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

ویندوز ۷ برخلاف سایر نسخه های قدیمی تر کاملا به صورت گرافیکی مراحل نصب را نمایش می دهد در پنجره بعدی میتوانید زبانی برای نصب به عنوان زبان اصلی استفاده در کیبورد را انتخاب کنید ولی بهتر است که در این مرحله هیچ یک از انتخاب های پیشفرض را تغییر نداده زیرا بعد از نصب کامل ویندوز میتوانید زبان ، واحد پول وتاریخ کشور خودتان را به ویندوز اضافه کنید فقط در این پنجره با زدن دکمه Next به مرحله بعدی بروید.

install win7 s4 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

اگر میخواهید که ویندوزی که قبلا نصب کرده اید را تعمیر کنید میتوانید روی جمله “Repair your computer” کلیک کنید و مراحل آن را دنبال کنید تا ویندوزتان تعمیر شود. ولی اگر هدف شما تنها نصب نسخه ای تازه از ویندوز است فقط کافیست روی دکمه “Install now” کلیک کنید.

install win7 s5 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

در مرحله بعد، با تیک دار کردن مربع کنار جمله ” I accept the license terms ” و پذیرفتن مجوز بر روی دکمه “Next” کلیک کنید.

install win7 s6 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

در پنجره بعدی اگر قصد به روز کردن سیستم عامل، خود را دارید می توانید از گزینه “Upgrade”  استفاده کنید تا به این روش همه تنظیمات انجام شده بر روی سیستم عامل قبلی شما دست نخورده باقی بماند. ولی اگر تنظیمهای خاصی ندارید  و می خواهید  ویندوز جدیدی نصب کنید بهتر است گزینه “Custom advanced ” را انتخاب کنید.

install win7 s7 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

در پنجره بعدی از میان درایوهای موجود در هاردتان یکی از درایوها را انتخاب کنید ولی بهتر است که اولین درایو یا همان “C”  را برای نصب ویندوز انتخاب کنید. اگر قصد پارتیشن بندی، گسترش، حذف، یا فرمت پارتیشن، هارتان را دارید و یا می خواهید که درایوی را به  بخشهای کوچک تقسیم کنید می توانید از گزینه “Drive options advanced” استفاده کنید. و در پایان بعد از انتخاب محل نصب ویندوز بر روی دکمه “Next” کلیک کنید.

install win7 s8 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

درگام بعدی سیستم شروع به نصب و کپی کردن فایلهای موجود در DVD بر روی هارد کرده و شما باید برای چند دقیقه منتظر بمانید که این زمان بستگی به سخت افزارتان دارد.

 

 

نکته : در این مرحله  و همه مراحل نصب اگر سیستم خود  را راه اندازی مجدد نمود به هیچ یک از کلید های صفحه کلید دست نزنید. و اجازه بدهید که خود سیستم بالا بیاید.

 

install win7 s9 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

در این قسمت نام کاربری خود را برای ورود به سیستم انتخاب کرده در بخش “Type a user name” وارد نمایید و همچنین نامی را برای کامپیوتر خود در بخش پایین وارد کنید. و در پایان روی دکمه “Next” کلیک کنید.

install win7 s10 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

در این پنجره اگر برای ورود به ویندوز، قصد تعریف  رمز ورود را دارید پسورد مورد نظرتان را، در دو مستطیل پیش روتان وارد نماید. مستطیل یکم  برای وارد کردن رمز و مستطیل دوم برای اطمینان از درست تایپ کردن رمز می باشد.اگر از کامپیوترتان در محیطی امن استفاده میکنید و یا اطلاعات خاصی روی سیستم تان ندارید از قرار دادن رمز برای ورود صرف نظر کنید.زیرا فراموش کردن آن با دردسرهایی همراه خواهد بود. بعد از انجام این کار روی دکمه “Next” کلیک کنید.

install win7 s11 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

در این بخش شماره سریال قانونی ویندوز را، در تنها مستطیل این پنجره وارد کنید یا اینکه با تیک دار کردن مربع کوچک کنار جمله “Automatically activate windows when I am online ” فعال کردن ویندوز را به زمان نصب کامل و اتصال کامپیوترتان به اینترنت واگذار کنید. پس از انجام یکی از موارد عنوان شده دکمه “Next” را بزنید.

 

(در صورتی که می خواهید از کرک ویندوز استفاده کنید فقط مربع کنار “Automatically activate windows when I am online” را تیک دار کنید)

 

install win7 s12 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

در قسمت بعدی می توانید یکی از گزینه های موجود در پنجره را انتخاب کنید. ولی پیشنهاد ما استفاده از گزینه یکم است که تنظیم های پیشفرض ویندوز را برایتان پیاده می کند.

install win7 s13 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

در این مرحله منطقه زمانی، تاریخ و ساعت دقیق را تنظیم کنید(برای ایران انتخاب زمان ۳:۳۰ +) و با کلیک روی دکمه “Next” به مرحله بعد بروید.

install win7 s14 آموزش گام به گام نصب ویندوز7 windows

ویندوز شما به همین راحتی نصب شد

 




:: برچسب‌ها: مرجع اموزشی و تفریحی دوستان , اموزش نصب ویندوز7 راحت اسان ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: